DAG 4; VAD BJUDER JAG PÅ FÖR MAT?

Om det är något som jag tycker om att göra är
det att samla ett stort gäng med människor som jag tycker om
och äta tillsammans. Det händer tyvärr allt för sällan
att jag och mina vänner träffas så här på vintertid
men i somras hade vi en hel del mysiga stunder
som självklart inkluderade något ätbart och oftast
var det jag som fick agera kock.

Eftersom jag inte gillar att laga mat efter recept,
man får sällan smaken man är ute efter då,
så slängde jag en dag ihop något eget som visade sig bli
en dunder hitt.

Jag klippte kycklingfiléer i mindre bitar
och stekte tillsammans med tomat som jag hade skurit i bitar
samt plockat bort kärnhuset på. Samtidigt som de stektes lät jag en kastrull
med taglitelle stå och kocka på en annan platta.
När allt sedan var klart blandade jag ner kycklingen, tomaterna
och pastan med röd pesto i en stor skål.
Sen var det bara att hugga in.

Kommentarer
Postat av: Emma-Louise [FOTOBLOGG♥]

sv; tacktack !

jadå ! :)

2010-12-02 @ 20:05:04
URL: http://emmaalouisefoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0