DAG 22; DET HÄR UPPRÖR MIG

Bilden förställer mig under stipendier utdelningen på skolavslutningen när jag gick ut
nian. Kan ni se mina ben? Ser ni hur smala de var. Ser ni mina axlar. De var beniga.
Hela jag var ett vandrande skelett om man jämför med nu.
Men det är inte bilden som gör mig upprörd. För jag gjorde inte det där
mot mig med flit. Jag hade så grymt mycket då att jag till slut la mig i sängen och gick
inte på på en vecka. Tror att man kan kalla det att gå in i vägen.
Det som gör mig förbannad är alla små tjejer som gör allt för
uppmärksamheten. Låter BH:n sticka upp ovanför linnets kant, "bantar", skriker
att de är tjocka och fula. Att man måste sjunka så lågt för att försöka
bli omtyckt, för att bara få synas i några sekunder tycker jag är sorgligt.
Om man ska få uppmärksamhet så ska man fan förtjäna den också !

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag håller med dig! Bilddagboken är ett mycket bra exempel på detta, de flesta bilder som läggs upp där är på tjejer och killar som vill ha uppmärksamhet och lägger ut bilder på sig själv i bara underkläder, eller bild på sin mage eller rumpa. Jag tycker det är jättehemskt att man måste göra sådana saker för att man vill ha uppmärksamhet.

2010-12-23 @ 14:42:44
URL: http://avogueidea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0