Knepen som äger

Toffsar.
Toffsar är perfekt att använda sig av när kläderna inte
sitter som man önskar.
Men tänk på att göra det snyggt och så
osynligt som möjligt.
Annars blir det lite partille-johnny stail och det
är big nono.
Idag har jag en tunika som jag tyckte
var för pösig så jag drog ihop
den i ryggen och satte ihop med en toffs.
Över det har jag en slapp kavaj som
gör att toffsen eller toffsbullen inte syns.

Kavla och vika upp.
Något med för långa ärmar eller ben?
Ingen vara vik bara upp.
Är det samma sak med något som är för kort?
Gör samma sak där.
Fixa så det ser överdrivet för kort ut det ger en cool
effekt.
Precis som vi tjejer viker upp våra chinos på våren
och som många killar kavlar upp
sina skjortärmar för att få en mer avslappnad look.
Det blir bara ballt.

Säkerhetsnålar.
Om toffsen syns och det blir fullt så
funkar säkerhetsnålar super.
Ha själva nålen på insidan och försök att göra
allt försiktigt så inte för mycket syns.


Kommentarer
Postat av: robbin

"Precis som vi tjejer viker upp våra chinos " Killaaaar gör det också, eller iaf de som är med i svängarna när det kommer till mode.

2009-10-13 @ 19:26:08
URL: http://robbbbin.blogg.se/
Postat av: Josefin

Svar till robbin: Ja det må hända att ni gör :) Men det var bara ett exempel. Jag kavlar upp ärmarna när jag har skjorta jag med så det så, haha :)

2009-10-13 @ 20:22:57
URL: http://shoppheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0