Hej modevärlden!

Jag satt och kollade på dubbla avsnitt av
made på mtv tidigare idag.
Programmet går ut på att ungdommar får
önska sig något som de vill bli eller göra
och så får de en lärare som ska coacha dom.

I de avsnitten jag så var de töntar som ville
bli coola, snygga och vara med i skönhetstävling/bli kung på balen.
En sak som deras lärare pratade om ganska ofta om,
förutom smink, stil och sånt, var
självförtroende.
Jag förstår varför de pratade så mycket om just det.
För om man inte tror på sig själv
kommer man ingen vart.
Man står och trampar på samma ställe och bara
önskar att något ska hända.
Men med bra självförtroende kan du se till att din önskan
slår in, på egen hand och inte vänta på att det bara
ska slå in.

Just därför skriver jag den här texten.
Jag har en dröm och nu ska jag se till att den går i
uppfyllellse.
Jag ska fixa det på egen hand och inte stå och trampa runt och
vänta på att min dröm bara kommer och knackar på dörren
en vacker dag.
Nej, det är dax att sätta på sig ett par klackar och gå hem till
drömmen själv.
För jag vet att jag kan, jag vet att jag vill
och jag vet att jag kommer lyckas.


Kommentarer
Postat av: Kibbe

Confidence rocks \m/

2009-11-01 @ 01:56:54
URL: http://nejdetharjaginte

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0