Jeansskjortan

En av vårens nykomlingar
eller comebacks kanske man ska kalla det
är jeansskjortan.
Den rockiga denimskjortan från åttiotalet är tillbaka !
Och vet ni vad det bästa är?
Att både killar och tjejer kan ha den.
Så om du som tjej har en pojkvän,
kompis, bror you name it så sno deras,
det blir bara en cool effekt om den är lite större.

Jag köpte min i storlek 44 tror jag
för jag ville inte att den skulle sitta slimmad.
För om den gör det kan man väll lika gärna ha
en jeansjacka?

Ni killar tycker jag ska ha ett par vita
convers, ljusbruna chinos och en en färgad t-shirt till
och vi tjejer kan ha
ett lite längre vitt linne, svarta leggings och
ett par kaxiga platåklackar.
Men om man inte kan gå i klackar då?
Ja då kan man köra på ballerinas eller varför
inte matcha pojken och ta på sig convers?

Matchningen till det här plagget är oändligt
och kanske just därför det är en av mina
favoriter i min garderob.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0