en modefundering

Ibland när jag glatt berättar för mina vänner
att jag ska shoppa så fnyser de bara och skakar
på huvudet.
Då brukar jag försöka komma på vad
de sitter och tänker på.
Är det att de tycker att jag gör det hela tiden?
Hela tiden vet jag inte men det blir rätt ofta,
kläder, shopping osv är min hobby.
Eller är det för att de tycker att jag är en
modeslav?

Jag tycker inte att mode i den synvinkeln
att man ska vara "inne" är något viktigt egentligen.
Mode är en definitionsfråga
och för mig är mode hur du väljer att klä dig.
Det är din personliga stil som gör att
modet utvecklas.
Om jag skulle se dig på stan kanske jag
skulle tycka att tex din tröja var snygg
och matchar den med något som är
mer min stil.

Jag skulle egentligen inte vilja använda
ordet mode eftersom det förvirrar folk.
"Mode, aha! Det som precis kom in i affären.
Som det stod om i Elle i det senaste numret.
Det som är 'inne' just nu."
Istället skulle jag vilja kalla det för klädstil.

Enligt mig så är mode din egna stil,
hur du väljer att klä dig.
Området är så utspritt och det är det som gör
mig så fasinerad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0