Kom igen nu vill jag veta vad du tycker

Jag har en fråga och kräver massa ärliga svar !
Vart går gränsen för hur mycket en kille kan bry sig
om sitt utseende och vad har har på sig för kläder
innan det blir "för mycket" och passerar normen?

Personligen tycker jag att det är härligt med killar
som bryr sig lite.
Dom behöver inte älska att shoppa, träna 5 dagar i veckan
och sminka sig, absolut inte.
Men att dom kanske inte går i mjukisbyxor alla dagar
i veckan, tar hand om sitt tonårs finniga ansikte
och sätter i lite vax i håret som annars har en viss tendens till
att hänga helt livlöst.
Om killen i fråga sedan tycker att det är kul att shoppa
och exprimentera med sitt utseende är det bara kul det med !
Men efter ett tag börjar ju folk titta,
precis som när vi tjejer fixar oss för mycket.
Jag skulle nog säga att gränsen går när han
tycker att det är helt okej att åka och handla lite med
en vän, flickvän, mamma osv, när han sätter på sig
kepsen när han inte orkar fixa håret,
när han låter sin (om han nu har någon) flickvän terra honom
med små tuber, krämer och kläder
och framför allt när han tycker att det själv är lagom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0