SecondHand

En vän frågade mig igår om jag
inte kunde hjälpa honom att hitta några schyssta
secondhand butiker i stockholm.
Personen i fråga är väldigt intresserad av vintage
så jag har kollat runt lite och här är några butiker som
jag tycker verkar vara helt okej.

MYRORNA
Här handlar du inte enbart billigt utan även
för en god gärning. Myrorna är nämligen en del av frälsningsarmén.
Läs mer här.

Adolf Fredriks Kyrkgata 5-7
öppet måndag-fredag 10-18 lördag 10-16

♣ Norrtullgatan 9
öppet måndag-fredag 10-18 lördag 10-16

♣ Tomtebogatan 5
öppet måndag-fredag 10-18 lördag 11-16

♣ Götgatan 79
öppet måndag-fredag 10-18 lördag 11-17

♣ Hornsgatan 96
öppet måndag-fredag 10-18 lördag 11-16

BEYOND RETRO
Det finns fyra stycken Beyond retro i Sverige
var av tre i stockholm och en i götebrog.
Alla fyra butiker har enbart kläder från tidigare tidsepoker.
Personalen sägs även vara mycket kunnig så var inte rädd för att
fråga dom något.
www.beyondretro.se

söder. Åsögatan 144
öppet måndag-lördag 10-18 söndag 11-17

Topshop i SOAK gallerian
öppet måndag-fredag 10-20 lördag 10-18 söndag 11-17

city. (den största butiken) Mäster Samuelsgata 56
öppet måndag-fredag 10-20 lördag 10-18 söndag 11-17

LISA LARSSON SECONDHAND
Lisa har sysslat med secondhand i närmare
tjugo år så man kan verkligen säga att hon vet
vad hon håller på med. I sin butik på söder har hon
kläder, skor och smycken från 30, 40, 50, 60
och 70 talet.
www.lisalarssonsecondhand.com

♣  Bondegatan 48
öppet Tisdag-Fredag 13-18 Lördag 11-15

HERR JUDIT
Herr Judit verkar enligt mig vara en väldigt seriös
butik vilket är bra. Fast jag tror inte att det är så jääääätte
billigt där inne trots att dom har snygga vintage kläder.
Jag var nämligen inne på JUDIT, som är som Herr Judit
fast med damkläder, där inne var det inte direkt billigt
men kläderna var ju trots allt underbara, så det kanske
var värt det?!
Men en sak som är bra med Herr Judit är att dom
även utför byteshandel.
www.herrjudit.se

♣  Hornsgatan 65
öppet måndag-fredag 11-18:30 lördag 11-16 söndag 12-15

MODERN RETRO
Modernretro är ett 200 kvadratmeter stort vintagevaruhus
med både secondhand och firsthand kläder.
Det har nyligen kommit in 5 000 par deadstockskor
som är helt oanvända !
www.modernretro.net

♣  Wallmar Yxkullsgatan 9 (nära T-bans stationen Mariatorget)
öppet måndag-fredag 12-18 lördag 12-16


Kommentarer
Postat av: Anonym

Att vara en stor bloggare idag handlar om att man ska vara så bitchig och blond som möjligt..Enligt mig är det fan idiotiskt!En stor blogg ska ha något värde,och en betydelse.Jag skriver en blogg,som handlar om självförtroende .Skriver om hur man bla kan hjälpa en kompis med dens självförtroende .Men jag tar upp saker som hur du tacklar grupptryck och alkohål.Men också komplex & anorexia . Skriver också om mobbing...Hur du tacklar det,eller va du ska göra om du ser någon bli mobbad osv.Även om du har bra självförtroende,så tycker jag att du ska kolla in den hära bloggen eftersom den är en vettig och viktig blogg som borde få synas.Mitt syfte är inte att bli känd bloggare,utan att hjälpa andra eftersom jag själv hade självmordstankar pga mitt dåliga självförtroende ( som idag är jätte bra)

Om du gillar den,lägg järna till den i bloglovin! Jag gör de samma,om du gör de <3



ha de så himmla bra,

kram från JUNO - http://jjuno.blogg.se

2009-08-22 @ 16:24:43
Postat av: sannie

awww, tack! :)

2009-08-22 @ 17:16:30
URL: http://sannieschutt.blogg.se/
Postat av: hanna

fin blogg du har ! kika gjärna in min blogg och om du gillar den så lägg den gjärna på bloglovin!

ja kan göra detsamma!:))

du får ha det så jätte bra kram

<3

2009-08-22 @ 17:59:40
URL: http://hannahirvasoja.blogg.se/
Postat av: Josefin

Svar till hanna: Åh tack så mycket ! :)

2009-08-22 @ 19:28:13
URL: http://shoppheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0