DISKUTION OM MIN KLÄDSEL I SKOLAN


Under förmiddagen var det en debatt i skolan mellan en kristen, en ateist och en muslim. De diskuterade
hur och om religioner ska på verka samhället. När frågan om kvinnor och diskriminering kom upp kunde jag
inte hålla mig längre och frågade om jag enligt den tro de hade kunde gå klädd så här
som jag gör idag och alla andra dagar också för den delen. Den kristna killen och ateisten
sa att jag absolut kunde gå så men muslimens svar var lite luddigt men jag fattade det som att
om jag trivdes i det så skulle ingen hindra mig.


Kommentarer
Postat av: Esskå

Vad Mahmud menade var att; Du får gå klädd precis som du vill. Men ska du vara muslim så är det deras dresscode som gäller.

2011-05-05 @ 18:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0