shoppa billigt

$  Handla med kontanter.
Då ser du hela tiden hur pengarna
försvinner och hur mycket som ligger kvar i plånboken.
Visst är det bekvämare att betala med
kortet men då ser man inte på samma sätt
hur pengarna försvinner.

$ Spara alla kvitton.
Så du i slutet i varje månad kan se vart alla
pengar gick åt till.
Pengarna som bara försvinner har nu
fått någonstans att försvinna och du kan
se om det är några onödiga utgifter som du kan skära ner på.
Mina svagheter är djungelvrålsklubbor
och tidningar.

$ Handla på barnavdelningen.
Nej det finns inte bara fula kläder på barnavdelningen.
Overallen som jag köpte kommer från barnavdelningen
på Lindex. Man kan alltid hitta en tröja eller
något. Det enda som kan vara komplicerat är om kläderna
verkligen inte passar. Men om man har storlek XS-S och
kanske till och med M så kan man ha kläder från barnavdelningen,
det är mycket billigare !

$ Köp på rean.
Pinsamt och gammalt kan många tycka
men icke då.
Rota runt bland högen med reamärkta varor så lovar
jag att du hittar något. Speciellt i slutet av en säsong
tex nu säljs många vår plagg ut eller
precis efter grundskolans skolavslutning då reas alla
kläder som skulle kunnats användas som examenskläder ut.
PERFEKT inför sommaren !

$ Köp på second hand.
När jag hör ordet secondhand så tänker jag
på ett trångt ställe med dålig belysning och gammla
malätna kläder som luktar kiss.
Men faktum är att alla second hand affärer är inte så.
Jag går ofta till secondhand affären "Pernillas" här i nynäshamn
och kan hitta skor för runt 50 kronor
Men även klänningar, shorts, jackor, tröjor...ja allt
för knappt några stålar alls

$ Bestäm en summa som du inte får överskrida
redan innan du drar till city.
Här finns det inga "men det gör inget jag snålar nästa gång".
Sätt upp antingen ett max belopp eller ett belopp
för varje enskild grej.
"Okej, nu får jag inte köpa plagg som kostar över 300kronor".
Jag vet att det är svårt men det gäller bara
att leta.
Dessutom kan jag lova att du tjänar på det i längden.

$ Åk iväg till outlets
Här kan du fynda !
Trots att priserna kan vara höga så är
det avsevärt mycket billiare än orginalpriserna på plaggen.

Här var några av mina favorit tips till hur man
kan shoppa för mindre summor och ändå
få med sig mycket nytt till garderoben.
Lycka till


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0